MALIQ & D’Essentials Bawa Album Terbaru ke Kuala Lumpur dalam Konsert Istimewa

Band jazz dan soul terkenal Indonesia, MALIQ & D’Essentials, akan mengadakan konsert di Kuala Lumpur pada 29 Disember 2024 sebagai sebahagian daripada jelajah album terbaru mereka, “Can Machines Fall in Love?”. Konsert ini akan berlangsung di Megastar Arena, KL bermula jam 8:00 malam.

Konsert bertajuk “CAN MACHINES FALL IN LOVE? ALBUM TOUR” ini merupakan persembahan besar-besaran pertama band tersebut di Malaysia. Ia adalah sebahagian daripada siri jelajah untuk mempromosikan album ke-9 mereka yang dilancarkan pada Mei lalu.

Widi, pemain dram MALIQ & D’Essentials, menjanjikan persembahan yang istimewa:

  • Persembahan selama lebih 2 jam
  • Lebih daripada 20 buah lagu akan dipersembahkan
  • Gubahan muzik istimewa
  • Kemasan audio visual dan penataan cahaya yang menarik
  • Konsep yang berlainan daripada persembahan sebelum ini

MALIQ & D’Essentials ditubuhkan pada 15 Mei 2002 dan telah berada dalam industri muzik selama 22 tahun. Ahli-ahli band ini terdiri daripada:

  1. Angga Puradiredja
  2. Indah Wisnuwardhana
  3. Widi Puradiredja
  4. Jawa
  5. Lale
  6. Ilman Ibrahim

Walaupun fokus utama adalah pada lagu-lagu dari album terbaru “Can Machines Fall in Love?”, band ini juga akan membawakan lagu-lagu popular dari album-album terdahulu. Antara lagu-lagu yang dinantikan termasuk:

  • “Kita Bikin Romantis”
  • “Aduh”
  • “Begini Begitu”

Penjualan tiket telah bermula pada 3 September 2024. Tiket boleh dibeli melalui laman web www.ticket2u.com/maliq&d’essentials. Kategori tiket yang ditawarkan adalah:

  1. Begini [Standing] – RM288
  2. Begitu [Standing] – RM188
  3. Kita Bikin Romantis [Seated] – RM338
  4. Aduh [Seated] – RM258
  5. Meet & Greet [Add-On] – RM298

Konsert ini dianjurkan oleh Kharisma Music, sebuah syarikat penganjur konsert terkemuka di Malaysia. En. Ahmad Jeffny, Ketua Pengarah Eksekutif & Pengasas Kharisma Music, menyatakan bahawa syarikat mereka telah terbang ke Jakarta untuk mendapatkan hak eksklusif mengadakan konsert MALIQ & D’Essentials di Kuala Lumpur.

Beliau berharap penonton yang hadir akan terhibur dan dapat merasai malam penuh romantis dengan alunan lagu-lagu MALIQ & D’Essentials yang membuai perasaan serta mengembalikan nostalgia masa lalu.

Check Also

Akon Bakal Mengadakan Konsert di Malaysia dan Singapura November Ini

Penyanyi antarabangsa terkenal, Akon, akan mengadakan konsert di Malaysia dan Singapura pada bulan November tahun …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *