Alan Walker Kembali ke Malaysia untuk Konsert Istimewa ‘Walkerworld Asia Tour Pt. II’

Alan Walker, DJ dan penerbit muzik antarabangsa yang terkenal, telah mengumumkan kepulangan beliau ke Malaysia untuk satu persembahan istimewa pada 8 November 2024 di KL Base, Sungai Besi, Kuala Lumpur. Konsert ini merupakan persembahan eksklusif di Asia Tenggara sebagai sebahagian daripada ‘Walkerworld Asia Tour Pt. II’.

Pengumuman ini dibuat susulan pembatalan persembahan beliau yang dijadualkan pada 22 Jun lalu. Pembatalan tersebut disebabkan oleh beberapa isu kritikal, termasuk kebimbangan tahap keselamatan melibatkan penyediaan pentas dan isu pembayaran oleh vendor-vendor tempatan.

Sebagai tanda komitmen kepada para peminatnya, Alan Walker akan:

  1. Membiayai sendiri konsert ‘Walkerworld Asia Tour Pt. II’
  2. Memastikan vendor-vendor tempatan menerima pampasan sewajarnya
  3. Menawarkan penggantian tiket kepada pemegang tiket persembahan Jun lalu
  4. Memberikan diskaun eksklusif 15% untuk rakan-rakan pemegang tiket lama

Alan Walker menyatakan, “Dari lubuk hati saya yang terdalam, saya mahu para peminat di Malaysia tahu yang mereka amat dihargai dan dihormati. Jika pihak lain gagal menghargai mereka, saya akan memastikan mereka menerima penghargaan itu.”

Alan Walker, berusia 27 tahun, terkenal dengan lagu-lagu hit seperti:

  • Darkside
  • Faded
  • Alone

Beliau telah berkolaborasi dengan artis-artis terkenal seperti Ava Max, Noah Cyrus, Sia, Bruno Mars, dan Coldplay. Album keempatnya, ‘Walkerworld’, dilancarkan pada 2023.

Tiket kini dijual di All-Access (www.all-access.io/walkerworldmy) dengan harga:

  • RM198 (Early Bird)
  • RM120 (Bawah 18 tahun)

Konsert ini terbuka kepada mereka yang berumur 15 tahun ke atas. Hadirin berumur 18 tahun ke bawah perlu ditemani oleh penjaga berumur 19 tahun ke atas.

Pemegang Tiket Lama

Pemegang tiket sedia ada perlu menukar tiket mereka sebelum 26 September 2024. Mereka juga layak menebus diskaun 15% untuk tiket tambahan. Pemegang tiket VIP dan Cat 1 sedia ada akan ditawarkan laluan masuk pantas khas (fast-track).

Penganjur

Konsert ini dianjurkan oleh Livescape, syarikat yang terkenal dengan penganjuran festival muzik seperti It’s The Ship dan Rockaway.

Laman sosial rasmi: Instagram @allaccessio

Konsert Alan Walker ini bukan sekadar persembahan biasa, tetapi merupakan pelunasan janji dan tanda kasih sayang beliau kepada peminat-peminat di Malaysia.

Check Also

Akon Bakal Mengadakan Konsert di Malaysia dan Singapura November Ini

Penyanyi antarabangsa terkenal, Akon, akan mengadakan konsert di Malaysia dan Singapura pada bulan November tahun …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *