Konsert Piano Richard Clayderman Bakal Menghiburkan Peminat di Kuala Lumpur

Richard Clayderman, pianis terkenal dunia, akan mengadakan persembahan di Kuala Lumpur sebagai sebahagian daripada jelajah Asia beliau pada tahun 2024. Konsert yang dinanti-nantikan ini akan berlangsung pada 19 Oktober 2024 di Mega Star Arena, bermula pada pukul 7.30 malam.

Pianis Lagenda Kembali ke Malaysia

Digelar sebagai “Putera Romantis” dalam dunia muzik, Richard Clayderman telah menerbitkan lebih 200 album sepanjang kerjayanya. Beliau diiktiraf oleh Guinness Book of World Records sebagai ‘Pemain piano paling berjaya di dunia’ dengan rekod jualan yang menakjubkan, termasuk 267 cakera emas dan 70 cakera platinum.

Lagu hit pertama beliau, “Ballade Pour Adeline”, telah terjual melebihi 20 juta salinan dan diedarkan di 38 buah negara. Kepopularan Clayderman tidak dapat disangkal, dengan akhbar Berlin Morgenpost pernah menyatakan, “Beliau dianggap sebagai seseorang yang berusaha gigih untuk mempopularkan piano di seluruh dunia berbanding sesiapa sahaja sejak Beethoven.”

Persembahan Istimewa

Peminat boleh menjangkakan persembahan lagu-lagu popular Clayderman seperti “Mariage D’amour”, “Ballade Pour Adeline”, dan “Souvenirs D’enfance”. Beliau akan diiringi oleh orkestra alat tali jelajah dunia, menjanjikan pengalaman muzik yang memukau.

Satu segmen istimewa konsert ini ialah “Berkongsi pentas bersama Richard”, di mana 10 pemain piano muda dari Malaysia akan berpeluang untuk membuat persembahan bersama Clayderman. Peminat yang berminat untuk menyertai pertandingan ini boleh menghubungi penganjur @harmonieinternational di Instagram dan Facebook untuk maklumat lanjut.

Maklumat Tiket

Tiket untuk konsert ini akan mula dijual pada 2 Ogos 2024, jam 2.00 petang Waktu Malaysia. Harga tiket adalah seperti berikut:

  • VIP: RM888
  • CAT 1: RM688
  • CAT 2: RM588
  • CAT 3: RM488
  • CAT 4: RM388
  • CAT 5: RM288

Promosi “Early Bird” akan ditawarkan dari 2 Ogos hingga 8 Ogos 2024, dengan diskaun 10% untuk semua kategori tiket. Pembeli yang membeli dua atau lebih tiket VIP berpeluang memenangi sesi temu mesra bersama Richard Clayderman.

Tiket boleh dibeli melalui laman web BookMyShow (https://my.bookmyshow.com/).

Check Also

Konsert Ulang Tahun Ke-30 ACAB Mencatat Sambutan Luar Biasa

Konsert akhir sempena ulang tahun ke-30 kumpulan ACAB yang akan berlangsung di Zepp Kuala Lumpur …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *