Lapisan Pâtisserie Memperkenalkan Gabungan Unik Warisan Malaysia dan Kesenian Perancis

Lapisan Pâtisserie (Lapisan) dengan sukacitanya mengumumkan pembukaan cawangan pertamanya di Malaysia, bertempat di Mid Valley Megamall. Pembukaan ini menandakan ketibaan konsep tradisional Perancis dengan sentuhan baharu terhadap tradisi Malaysia.

Di Lapisan, setiap pastri dan kek petit dihasilkan dengan teliti, menggabungkan kaedah Perancis terbaik dengan rasa tempatan yang berani dan unik yang menghormati warisan kulinari Malaysia yang kaya. Dari gigitan pertama hingga ke suapan terakhir, pelanggan boleh menjangkakan pengalaman yang memukau dengan tekstur yang halus, perisa yang seimbang, dan persembahan yang cantik yang mencirikan pengalaman Lapisan.

“Kami amat gembira untuk membawa Lapisan Pâtisserie ke Mid Valley Megamall, di mana setiap lapisan pastri kami menceritakan kisah pertemuan warisan dengan kreativiti. Matlamat kami adalah untuk menawarkan pelanggan lebih daripada sekadar pastri, tetapi pengalaman kulinari yang tidak dapat dilupakan yang menggembirakan pada tahap deria dan emosi,” kata Patrick Sim, Pengarah Urusan Lapisan Pâtisserie.

Pembukaan Lapisan di Centre Court, Aras Bawah Mid Valley Megamall merupakan pencapaian penting dalam perjalanan Lapisan. Ia merupakan batu loncatan untuk jenama ini dalam membawa patiseri Perancis bertaraf dunia kepada khalayak Malaysia yang lebih luas, sambil memelihara rasa dan bahan-bahan yang menjadikan makanan Malaysia kegemaran di seluruh dunia. Menu termasuk pelbagai pilihan manis dan gurih, dari pastri Perancis klasik hingga ciptaan kreatif yang menggabungkan bahan tempatan dengan teknik Perancis tradisional.

Cadangan Menu Istimewa

Honey Toast

Roti susu bakar signature Lapisan yang disalut dengan simfoni madu, mentega dan gula kasar yang menggiurkan, diakhiri dengan lapisan karamel. Ia keemasan dan rangup di luar, namun lembut di dalam, menjadikannya pengalaman yang benar-benar mengasyikkan.

Strawberry Maritozzo

Roti manis yang dihasilkan dengan chantilly mascarpone dan dihiasi dengan strawberi segar.

Sarawak Pepper Chicken Croissant

Croissant yang diisi dengan ayam lada hitam, biji bijan hitam, dan mayonis lada hitam yang menjadi kegemaran ramai.

Peach Delight Danish

Dibuat dengan doh croissant, danish ini diisi dengan krim badam, dan dihiasi dengan separuh buah pic yang berair.

Di Lapisan Pâtisserie, di mana kesenian tradisi pastri Perancis yang kekal abadi bergabung secara harmoni dengan rasa Malaysia yang rancak, kami mengalu-alukan semua untuk menikmati seni pastri seperti tidak pernah sebelum ini, dengan setiap pastri meraikan sejarah, kreativiti, dan keharmonian budaya.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut, sila layari Instagram @lapisanmy.

Check Also

Yayasan Kal Venture Hulur Bantuan kepada Asnaf dan Veteran Tentera di Batu Arang

Semangat keprihatinan terus dipupuk oleh Yayasan Kal Venture Group Sdn. Bhd. melalui majlis penyampaian bantuan …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *