ASTRO PRIMA Pertaruh Perempuan Dalam Pasungan

PDP STILL08

Istimewa bulan ini, Astro dengan berbesar hati ingin mengajak para penonton untuk menyelami kisah cinta agung di antara Fariena dan Farid menerusi drama bersiri terbaru berjudul Perempuan Dalam Pasungan. Kisah cinta abadi penuh iktibar, moral dan pengajaran ini boleh ditonton pada setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 5.00 petang secara eksklusif di Astro Prima (saluran 105) & Maya HD (saluran 135).

Kisah cinta 28 episod terbitan produksi Darkwave Pictures yang meruntun jiwa dengan takdir dan ketentuan ilahi ini diarahkan oleh pelakon, penulis skrip dan kini bergelar pengarah Zul Huzaimy Marzuki. Konsep penceritaan pula diilhamkan oleh Dato’ Rafiena Ezanee Ramli dan Haida Mazni selaku penulis skrip.

Drama bersiri Perempuan Dalam Pasungan ini turut menampilkan gabungan barisan pelakon baru dan lama dan diterajui oleh pelakon terkenal. Dato’ Eizlan Yusof yang memegang watak sebagai Farid, Dato’ Rafiena Ezanee sebagai Fariena dan Zul Huzaimy sebagai Kamarulzaman. Turut menjayakan drama ini ialah , Dato’ Jalaludin Hassan, Lia Natalia, Rahim Jailani, Rosnah Mat aris, Shah Iskandar, Faradhiya, Safura, Mubarak Majid, Kismah Johar, Aida Khalida dan Dian P.Ramlee. Penyanyi Shae yang berasal dari Indonesia dan popular dengan lagu Sayang juga terlibat sebagai artis undangan dalam drama bersiri ini.

PDP STILL02

Menurut Pengurus Saluran Astro Prima; Encik Namanzee Harris berkata, “Sebagai sebuah saluran keluarga yang menghiburkan, matlamat utama Astro Prima ialah untuk memastikan para penonton disajikan dengan pelbagai kisah dan genre drama yang pelbagai bagi memberi variasi kepada penonton-penonton kami.

Drama bersiri Perempuan Dalam Pasungan ini dilihat sebagai kesinambungan kepada usaha kami dalam terus menarik perhatian ramai penonton terutamanya daripada golongan berkeluarga.

Kami melihat drama bersiri seperti Perempuan Dalam Pasungan ini dapat memberi pengajaran bahawa kita harus tabah dalam mengharungi apa sahaja dugaan dan takdir yang telah ditentukan.

Bukan itu sahaja, plot-plot cerita yang akan memperkenalkan beberapa watak antagonis di dalam drama bersiri ini secara berperingkat juga akan pasti membuat para penonton tidak mahu melepaskan walau satu episod pun.”

PDP STILL01

Drama bersiri Perempuan Dalam Pasungan ini mengisahkan tentang perjalanan hidup Fariena (lakonan Dato’ Rafiena Ezanee) yang dipasung dalam ‘takdir’ hidupnya sendiri. Percintaan yang terjalin sejak dari bangku sekolah dengan Kamarulzaman (lakonan Zul Huzaimy) ditentang keras oleh papa (lakonan Dato’ Jalaludin Hassan) dan mama (lakonan Aida Khalida) Fariena kerana mereka berbeza darjat. Papa Fariena memperkenalkan Farid yang akhirnya berjaya membuat Fariena jatuh cinta pada Farid (Dato’ Eizlan Yusof).

Farah (lakonan Faradhiya) yang merupakan kawan baik kepada Fariena pula terlalu cintakan Alex (lakonan Roy Azman). Manakala Alex pula menaruh hati pada Fariena, tetapi Fariena menolak cinta Alex.Farid pula dipaksa berkahwin dengan anak orang gaji oleh ayahnya. Mama Farid menentang keras namun dia tidak mampu berbuat apa-apa. Dia terlalu inginkan Fariena menjadi menantunya. Farid terima Alisya (lakonan Lia Natalia) sebagai isterinya kerana terpaksa.

PDP STILL09

Cinta yang dipasung oleh takdir menjadi semakin rumit bila Fariena nekad balik ke Kuala Lumpur dari Amsterdam dan menuntut kembali janji Farid. Farid dalam masa yang sama sudah mula sayangkan Alisya dan anak mereka Adelia. Farah yang rasa bersalah dengan apa yang berlaku cuba menyatukan kembali cinta Farid dan Fariena.

Apakah kesudahan perjalanan hidup Fariena? Adakah dia berjaya mendapat cinta sejati yang dicari selama ini, atau kembali pada Farid, cinta yang terlalu diagung-agungkan selama ini.  Apakah yang tejadi pada Kamarulzaman, bekas kekasih Fariena yang masih manaruh harapan yang tinggi pada Fariena?

Untuk mengetahui jawapannya, saksikan drama Perempuan Dalam Pasungan ini yang bersiaran pada setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 5.00 petang di Astro Prima (105) dan siaran serentak di Maya HD(135)

Check Also

Roh dan Fitrah Bakal Diterjemahkan Menerusi Konsert “Oh Irama Oh Nyawa Kugiran Wak Jeng”

Usah di nilai pada nama yang tampak tidak begitu komersil, tetapi hargailah dan pandanglah pada …

One comment

  1. Memang BEST kn?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *